۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

نگاه به زندگي

تا حالا فکر کردي اگه توماس اديسون نبود ؟

۲ نظر:

  1. من تا اونجا که ذهنم یاری می کنم مدرنیته(دوران مدرن)توسط سه عامل ایجاد شده:1-الکتریسیته و برق
    2- (Science)علوم تجربی 3 - قسری، طبعی

    بنابراین حداقل اهمیت وجود مثلا لامپ الکتریکی (البته ادیسون آن را تکمیل کرده و کشف آن بتوسط دیگران صورت گرفته)این است که اگر نبود ما رسما دوره مدرن را نداشتیم! چرا که یکی از عوامل مدرنیته همین برق هست.

    چون عوامل ایجاد مدنیته را گفتم اشاره ای به دو عامل دیگه هم بکنم:
    علم تجربی یعنی ساینس که شامل علوم مختلف می شود مانند: فیزیک، شیمی، تاریخ، زیست شناسی، زمین شناسی، پزشکی و...حدود چند قرنی هست که بوجود آمده
    (حدودا بعد از رنسانس اروپا)

    قسری وطبیعی هم یعنی بشر دوران پری مدرن فکر می کرد اگر سنگ از کوه می افتد بخاطر طبیعتش هست و بع تسلط و استخراج طبیعت نمی پرداخت،اما بشر جدید نگاهش تغییر کرده و دانما طبیعت را به دیده موجودی می بیند که می بایست از آن حداکثر استفاده را بکند.

    کامبیز

    پاسخحذف
  2. يكي از دوستان ميگفت اگر اديسون لامپ البته فقط ذغال انرا يا كاربرد تنگستن را كشف نميكرد لامپهاي مهتابي فلورسنت با رنگهاي متنوع محبويت بيشتري پيدا ميكرد و بعد هم يكي ديگه لامپو اختراع ميكرد.
    اما به نظر من اگه اديسون نبود جهان علم عقبتر از جايي بود كه الان هست و شايد در دوره تلوزيون سياه و سفيد بوديم البته احتمال قوي لامپ بدون اديسون هم اختراع ميشو و همه هزار اختراع ديگه اديسون هم بدون اون اختراع ميشو اما ما از لحاظ زماني در دوره استفاده از سيستمهاي صوتي تصويري و ارتباطي پيشرفته نبوديم .

    پاسخحذف

نظر شما در مورد مطالب و كيفيت اين وبلاگ چيست ؟

دنبال کننده ها